24 лютого 2022 року Президент України підписав Указ № 64/2022 " Про введення воєнного стану в Україні", який підтримано Верховною радою.
Воєнний стан - це особливий режим, що вводиться в Україні, або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності, територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям і органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове обмеження конституційних прав і свобод людини та громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначеням строку дії цих обмежень
У звязку із введенням воєнного стану відповідно до Указу президента України " Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 № 64/2022, керуючись листами МОН України від 25.02.2022 № 1/3276-22 " Про організацію освітнього процесу", департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради від 24.02.2022 № 345-12-4/2 та від 28.02.2022 № 300-12-4/2 в дошкільних навчальних закладах міста Черкаси з 28 лютого 2022 року призупинено освітній процес.
«Підтримка дошкільнят в умовах війни»
Педагоги закладів дошкільної освіти та батьки дітей дошкільного віку, пропонуємо Вам підбірку матеріалів для організації діяльності з дітьми відповідного віку.
Шановні педагоги закладу дошкільної освіти, просимо Вас допомагати батькам здійснювати виховні впливи, якщо Ваш садок працює дистанційно або на даний час зовсім не має можливості відновити освітній процес. Пояснюйте батькам для чого та чи інша гра або вправа, коли її варто / слід проводити. Записуйте короткі відео чи аудіо коментарі. Надавайте приклади проведення, виконання розвивальних завдань. Записуйте та надсилайте відео-листівки для дітей у батьківські чати. Вони сумують за вами, а ви – за ними.
Шановні батьки, просимо Вас підтримувати вихователів, довіряти їм, бути чуйними, толерантними, виявляти взаємоповагу. Беззаперечно, що сьогодні найперше завдання це захист та збереження життя дитини. На скільки це можливо дбайте про режим дня дитини, про доступ до їжі та води. Але не забувайте про розвиток і освіту. Не відкладайте це на потім. Знаходьте час і місце розповісти/прочитати казку, історію, оповідання; вчіть вірші напам’ять; переглядайте разом мультфільми; опрацьовуйте разом матеріали різноманітних освітніх платформ (багато з них відкрили доступ до своїх матеріалів на безкоштовній основі); надавайте значення дитячим справам; розмовляйте зі своєю дитиною; розмірковуйте, припускайте, мрійте, фантазуйте про все на світі; грайте разом. Все це допомагає дитини відчувати себе у безпеці. Звертайтеся за консультацією, підказкою, порадою до вихователів вашої дитини, до методиста, психолога та всіх фахівців дитячого садка, який відвідує ваша дитина. Шукайте можливості взаємопідтримки.
Переконані, що кожен з вихователів залюбки озброїть вас розвивальним контентом, як тільки Ви озвучите власну готовність взаємодіяти з дитиною. Більш того, зробить це грамотно, врахує можливості та потенціал саме вашої дитини. Допоможе підібрати/вибрати те, що буде цікавим, підходити саме вашій дитині. Будьте на зв’язку!
Коли почуваєшся нормально — це нормально чи накриє?
Перше, що потрібно знати і розуміти: все що з нами наразі відбувається — це нормальна реакція на ненормальні події.
Військова агресія та бойові дії належать до стресорів, що виходять за рамки звичайного людського досвіду. А тому кожен з нас перебуває під впливом потужного стресу.
Виокремлюють три стадії стресу: тривога, опір та виснаження.
Тривога. Максимальна мобілізація адаптаційних ресурсів організму та швидке приведення людини в стан напруженої готовності: боротися або бігти від небезпеки.
Опір. Якщо стресогенний фактор дуже сильний або продовжує свою дію тривалий проміжок часу, знижуються фізіологічні процеси, ресурси витрачаються економніше. Організм готовий до тривалої боротьби за життя.
Виснаження. Обмінні процеси порушуються на фізіологічному рівні. Це призводить до зниження загальної опірності організму і його здатності до адаптації при несприятливих умовах. Це може спровокувати серйозні порушення функціонування організму.
Таким чином, якщо почуваєтеся нормально, можна припустити, що вам вдалося відшукати баланс між витратами та відновленням власних ресурсів на стадії опору.
Чи означає це, що на зміну цьому стану обов'язково прийде стадія виснаження і вас накриє? Зовсім ні!⠀
Виснаження наздожене лише в тому випадку, якщо матимуть місце фактори, що посилюють травматичний стрес. Серед них: пасивність у поведінці: цілковита неспроможність/неможливість хоч якось протидіяти ситуації, фізична перевтома, відсутність підтримки.
А якщо це не стадія опору?
Реакція на стрес визначається рівнем нашої стресостійкості. Саме вона забезпечує пристосування людини до екстремальних умов і дозволяє вирішувати поставлені завдання. Підвищену стресостійкість забезпечують як фізіологічні особливості (тип нервової системи, гормональний стан), так і деякі особистісні риси (рівень суб'єктивного контролю, особистісної тривожності тощо).
Гострота та інтенсивність реакції на стрес зумовлюється індивідуальними характеристиками, адаптивними здібностями та персональною вразливістю. Коли рівня стресостійкості недостатньо для забезпечення цілісності психічних процесів, можуть увімкнутись допоміжні механізми самозбереження.
Один з них — відстрочення реакції на психічну травму — дисоціація. Зміст механізму полягає у тому, що людина втрачає здатність сприймати цілісну картину подій. Травматичний досвід фрагментується, а спогади, роздуми щодо травматичного переживання стають обмеженими.
З одного боку, це дозволяє людині діяти, ігноруючи психотравматичний вплив. З іншого — стає основою для розвитку таких симптомів, як нав’язливі спогади, жахливі сновидіння та флешбек-ефекти.
Якщо ви помічаєте, що ваші спогади неповні та уривчасті або вас тривожать нав’язливі спогади, безсоння/жахливі сновидіння та флешбеки, варто приділити час своєму ментальному здоров’ю та звернутись за допомогою до фахівців задля попередження розвитку посттравматичних розладів.
Психологиня, практик транзакційного аналізу в області психотерапії Анна Андрєєва.
Ігрова онлайн-взаємодія для дошкільнят
https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/suchasne-doshkillya-pid-krilami-zahistu/dlya-batkiv
Руханки для дітей дошкільного віку - https://www.facebook.com/groups/643961779393741/permalink/1444320172691227/
Ігри з пластиліном - https://www.facebook.com/groups/643961779393741/permalink/1443904159399495/
Хустинотерапія - https://www.facebook.com/groups/643961779393741/permalink/1442022446254333/
Практичні матеріали та корисні посилання для педагогів та батьків https://divo.klasna.com/.../poradi-pelagogam-na-chas-.html
Віршик для долоньок - https://www.facebook.com/groups/643961779393741/permalink/1441191923004052/
Ігри для гіперактивних дітей - https://www.facebook.com/groups/643961779393741/permalink/1439357346520843/
Запрошуємо дітей та батьків до перегляду різних видів освітньої діяльності, період з 18.04 по 22.04.2022
Освітня діяльність для дітей раннього віку:
вихователь гр. № 1, Кива О.С. - https://drive.google.com/file/d/1FYGL9advKpwaJQBipBZJtUkOlhV3MXxZ/view?usp=sharing
вихователь гр. № 1, 3, Третьякова С.В. - https://drive.google.com/file/d/1wLC8eapluCV11F6gcaVxEmAaw6h1h7b5/view?usp=sharing
вихователь гр. № 2, Марченко Т.М. - VID_20220420_134234.mp4
вихователь гр. № 2, Саушкіна С.В. - VID_20220420_150311.mp4
вихователь гр. № 3, Коврига Я.І. -
Освітня діяльність для дітей молодшого дошкільного віку:
вихователь гр. № 8, Бунелик Л.О. - https://drive.google.com/file/d/15-KqeJXX1SK5Paj4eQJ2MWpyttEN8BD4/view?usp=drivesdk
вихователь гр. № 9, Герасименко Г.А. - https://drive.google.com/file/d/1oEMCd15uyPOjfrzyHitkt652AeLS3yBF/view?usp=sharing
вихователь гр. № 9, Опіканець І.В. -
Освітня діяльність для дітей середнього дошкільного віку:
вихователь гр.№ 10, 11, Цебро С.Б. - video-886f0deaa55eef52a1d8a6d3a68f6f0c-V.mp4
вихователь гр.№ 13, Недзельська Н.І. - https://drive.google.com/file/d/110_t-yJ45umTAr6ufLOpKQuusGlxo6y6/view?usp=drivesdk
вихователь Мазур Н.Ю. - https://drive.google.com/file/d/13317GcarH5XXZFbWBKLfuKwq4Z5XJ08D/view?usp=drivesdk
Освітня діяльність для дітей старшого дошкільного віку:
вихователь гр.№ 5, Коваленко М.В. -https://drive.google.com/file/d/159w3l14HOsDaZ_3q0xg4IMrv7fSYTIXM/view?usp=drivesdk
вихователь гр.№ 6, Білоус М.М. - https://drive.google.com/file/d/1vqt98BR-jw65pd3BqbDv0kc4xUdF8Lk2/view?usp=drivesdk
вихователь гр.№ 7, Лисак В.В. - https://drive.google.com/file/d/1loaXVcu3IWXONWKweOQHlGsLn5s6eax0/view?usp=sharing
Музичні керівники Бортнікова Н.Ю. та Пархоменко Н.С. підготували казочку для дітей 3-6 р.ж. "Лисиччина пасочка" - https://youtu.be/IjqfAp2r424
Рухливі ігри та вправи рекомендує інструктор з фізкультури Каган Я.І. - InShot_20220421_122848124.mp4
https://drive.google.com/file/d/1lW41ezzfBYsmyVTcX13pvTeDzpSZLcwv/view?usp=drivesdk
Рекомендації від психолога:
практичний психолог, Гринькова Н.М. -https://drive.google.com/file/d/1eCYvqRiAVPcaOmlSfNOI5kpeUSNcb1wc/view?usp=sharing_eil_m&invite=CKaR-v0I&ts=6268ea2a
Освітня діяльність, період з 22.04 по 29.04.2022
Освітня діяльність для дітей раннього віку:
вихователь гр. № 1, Кива О.С. - https://drive.google.com/file/d/1uQ5d6ppGrPJIbWn4JrkGu3agoayaFGJj/view?usp=sharing
вихователь гр. № 1, 3 , Третьякова С.В. - https://drive.google.com/file/d/1WcwE-ofo9cBOf1awEUXRNb6MTEj8aIJL/view?usp=sharing
вихователь гр. № 2, Марченко Т.М. - VID_20220428_104035.mp4
вихователь гр. № 2, Саушкіна С.В. - video-c6da3e62d70cb6b8be64b65b6bb16c5b-V.mp4
вихователь гр. № 3, Коврига Я.І. - https://share.icloud.com/photos/0e45mRxkfmFe2DQTbZKzKnW9Q
Освітня діяльність для дітей молодшого дошкільного віку:
вихователь гр. № 8, Бунелик Л.О. - https://drive.google.com/file/d/15bznPx93A5QFORrsFrfbhd9Zz1z4bmCy/view?usp=drivesdk
вихователь гр. № 9, Герасименко Г.А. - video-2cc2b98c69bc9b752e63df97cb4bbdac-V.mp4
вихователь гр. № 12, Мельницька І.О. - https://drive.google.com/file/d/1lFDU_z5oJN8-KK4bP8yUmnENdsca-fQc/view?usp=drivesdk
Освітня діяльність для дітей середнього дошкільного віку:
вихователь гр.№ 10, Дуброва І.І. - https://drive.google.com/file/d/1B4_GKNVunGUcsjR4ESFhmQ6u0UCIDwTD/view?usp=drivesdk
вихователь гр.№ 10, 11, Цебро С.Б. - video-4f2ddcad98c78536c23f48fb4cebab01-V.mp4
вихователь гр.№ 11, Лисенко С.Ф. - https://drive.google.com/file/d/14PI5eQl-cBlH2wYpCPD4RBrtluqtB685/view?usp=drivesdk
вихователь гр.№ 13, Недзельська Н.І. - https://drive.google.com/file/d/11vLb7NIBz1eSPwOy1tsajmBo83CwgjJU/view?usp=drivesdk
Освітня діяльність для дітей старшого дошкільного віку:
вихователь гр.№ 5, Коваленко М.В. - https://drive.google.com/file/d/1sdJLh-WRTLVqB0NVZyaKMfq2Oir3BQdv/view?usp=drivesdk
вихователь гр.№ 6, Білоус М.М. - https://drive.google.com/file/d/1xF9_MnnYoAVu64ZC4OfOnVwJs5Ys8qH_/view?usp=sharing
вихователь гр.№ 6, 7, Медведенко В.Ю. - https://drive.google.com/file/d/1_lBJITi8GLRq7rIhXoK8LgaCGd6FnEea/view?usp=sharing
вихователь гр.№ 7, Лисак В.В. - https://drive.google.com/file/d/1L2uD6r8GwfYGmFSk4YaA6iOfTvAiVhnx/view?usp=sharing
Музична діяльність:
музичний керівник, Бортнікова Н.Ю. - https://www.youtube.com/watch?v=t6yeG_R7pR0
музичний керівник, Пархоменко Н.С. - https://youtu.be/xxC26TwM-7s
Фізкультурно-оздоровча діяльність:
інструктор з фізкультури Каган Я.І. - InShot_20220427_153538945.mp4
Рекомендації від психолога:
практичний психолог, Гринькова Н.М. - https://drive.google.com/file/d/1heYfyx2nG7O3TTFmqvdssFT731AdqZXY/view?usp=sharing_eil_m&invite=CPPfi80K&ts=626a5051
Безпека дітям - небезпечні іграшки
https://www.facebook.com/groups/643961779393741/permalink/1446230479166863/
Розвиток мовлення дітей дошкільного віку
https://drive.google.com/drive/folders/1Sc8Z1_L8fYrj4r88a2LoYbEYZ-_tVXUH?fbclid=IwAR3eoC21OWk4TjqBAuKp_LKKCWfaOZC7EKT5ih75UY9sydSGieUCfNg_360